Uw officiële Suzuki en Toyota dealer in de regio Alkmaar, Heerhugowaard en Langedijk.
626 klanten beoordelen ons met een 9.1

ANWB: Toyota hybride is de zuinigste benzineauto in de praktijk

  • Hoge noteringen in Top 10 Zuinige auto’s ANWB en Natuur & Milieu
  • Toyota Prius op 1 als zuinigste benzineauto in de praktijk
  • Yaris Hybrid op 1 met lager praktijkverbruik dan A-segmentauto’s
  • Nieuwe crossover Toyota C-HR Hybrid met stip binnen op 5

 

Dat een hybride Toyota in de praktijk heel zuinig is, bewijst de nieuwste Top 10 Zuinige auto’s van de ANWB en Natuur & Milieu. Van de 5 zuinigste auto’s in de praktijk in de categorie ‘Benzine middelgroot’ dragen 3 auto’s het Toyota logo met op de 1ste plaats de Prius. De nieuwe crossover Toyota C-HR Hybrid komt met stip binnen op de 5de plaats. De Toyota Yaris Hybrid prolongeert zijn titel en is in de categorie ‘Benzine klein’ de zuinigste. Hij laat hiermee kleinere A-segmentauto’s achter zich.

 

Prius zuinigste benzineauto van Nederland in praktijk De Toyota Prius gaat in de Top 10 Zuinige auto’s van februari 2017 fier aan kop en is volgens de ANWB en Natuur & Milieu zelfs zuiniger in de praktijk dan alle kleinere auto’s uit de categorie ‘Benzine klein’. Op een gedeelde 2de plaats staat de Auris Hybrid. De nieuwe Toyota C-HR Hybrid staat op 5 en bewijst dat Toyota’s hybride technologie ook in een crossover goed tot zijn recht komt. De ruime 7-zitter Prius+ is op een mooie 2de plaats geëindigd in de categorie ‘Benzine groot’.

 

10 miljoenste hybride auto

Toyota Motor Corporation maakte onlangs bekend dat het wereldwijd zijn 10 miljoenste hybride auto heeft verkocht. In Nederland gaat het om 119.000 exemplaren (inclusief Lexus). Naar schatting heeft dit een brandstofbesparing opgeleverd van circa 29 miljard liter. Al in 1997 introduceerde Toyota zijn eerste hybride auto zónder stekker, de Prius.

 

Praktijkverbruik berekend met speciale formule

De indicatie van het praktijkverbruik is berekend via een door TNO en Travelcard ontwikkelde formule. Deze formule is afgeleid na analyse van een grote hoeveelheid data over werkelijk getankte liters brandstof en werkelijk gereden kilometers.